vineri, 2 decembrie 2011

Scrisoare către bătrânețea mea

 bună
 tu cum mai ești că eu
 singur
 gândurile pe care le-am născut
 și de care-mi ziceai în tinerețe
 că-s obraznice și-ți fac capuul calendar
 nu mai locuiesc cu mine
 știi cum suntem noi bătrânii
 s-au făcut mari
 au plecat fiecare la casele lor
 mă mai vizitează la azil câte unul
 să-mi spună că-i fericit
 și eu sunt 
 ăl’ mare pe care nu l-am dat la facultate
 are familie frumoasă
 e căsătorit c-o idee milionară
 e de-aici din țară
 da-i de neam cultivat
 cică  -zicea ea- s-a indragotit de el
 la prima vedere că-i gând bun 
 adevărul e că pe toate le-am născut cu inimă
 să simtă în viață ce fac
 ăl’ mijlociu 
 o ține pe al lu’ … nu-mi aduc aminte
 da’ și ăla-i bine
 are-o droaie de gânduri
 când îmi vin în visită 
 tot azilu-i la mine-n cameră 
 să le vadă să le mângâie
 au ochii tatălui lor
 căprui și atenți
 păi ce le scapă ceva din ce le spui
 le-am educat de mici
 acasă că la școli n-am avut bani
 le ziceam 
 niciun cuvânt să un vă treacă pe lângă urechi
 și priviți silabele-n ochi  când stau de vorbă cu voi
 că așa-i frumos
 eh acu-s pe picioarele lor
 mă bucur că au parte de iubire
 că au cucerit alte inimi de-ale altor gânduri
 chiar dacă mă vizitează rar
 am învățat de mic să fiu fericit 
 în singurătate 
 și-uite că-mi prinde bine




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu